Digitalizarea IMM-urilor

Finanțare nerambursabilă pentru adoptarea tehnologiilor digitale
Între 20.000 de euro și 100.000 de euro

Rămâi informat despre programele de finanțare nerambursabilă

Programul de finanțare nerambursabilă Digitalizarea IMM-urilor este destinat acelor întreprinderi care vizează digitalizarea activității societății prin adoptarea tehnologiilor digitale și achiziționarea de echipamente IT.

CIFRE ȘI STATISTICI

20.000 - 100.000 €

Finanțare nerambursabilă

10%

Cofinanțare

15.02 - 30.06.2023

Depunerea proiectelor

347,5 mil. €

Buget alocat

Cine poate accesa si ce valoare?

Valoarea finanțării nerambursabile este cuprinsă între 20.000 de euro și 100.000 euro astfel:

  • Microîntreprinderile pot accesa între 20.000 și 30.000
  • Întreprinderile Mici pot accesa între  20.000 și 50.000
  • Întreprinderile Mijlocii pot accesa între 20.000 și 100.000

Cofinanțare – 10%

Pot accesa programul Digitalizarea IMM-urilor, societățile care:

  • Sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021;
  • Sunt IMM-uri. Calitatea de IMM trebuie să existe atât la data depunerii aplicației de proiect, cât și la data semnării contractului de finanțare;
  • Nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022;
  • Au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul 2022;
  • Se angajează să suporte din resurse proprii cofinanțarea de 10%;
  • Nu desfășoară activități cu produse cu caracter erotic sau obscen, activități din domeniul jocurilor de noroc, precum și cele care contravin ordinii publice și/sau prevederilor legale în vigoare;
  • Nu dețin pagini web care conțin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii 196/2003, republicată cu modificările și completările ulterioare;
  • Nu intră în categoria de "întreprinderi aflate în dificultate", așa cum acestea sunt definite în cuprinsul prezentei scheme de ajutor;
  • Nu se află în stare de insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activității sau nu se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
  • Nu fac obiectul unui ordin de recuperare, în urma unei decizii privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și/sau incompatibil cu piața comună, sau, în cazul în care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie să fi fost deja executată și ajutorul integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă.
  • Nu au legatură cu industria de tutun (producție, distribuție, prelucrare și comerț);
  • Nu prevăd clonarea în scopuri reproductive; nu desfășoară activități destinate modificării patrimoniului genetic al ființei umane care ar putea face astfel de schimbări ereditare, activități de creare a embrionilor umani exclusiv în scopul cercetării sau în scopul obținerii de celule stem, inclusiv de către mijloace de transfer nuclear de celule somatice;
  • Nu desfășoară activități de jocuri de noroc (producție, construcție, distribuție, prelucrare, comerț sau software conex);
  • Nu desfățoară comerț sexual;
  • Nu implică animale vii în scopuri experimentale și științifice în masura în care respectarea „Convenției Consiliului Europei pentru protecția animalelor vertebrate utilizat în scopuri experimentale și în alte scopuri știintifice” nu poate fi garantată;
  • Nu desfășoară activități de dezvoltare imobiliară, financiare, cum ar fi achiziționarea sau tranzacționarea cu instrumente financiare.
  • Nu desfășoară activități legate de exploatare/extracție, prelucrare, distribuție, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi și a petrolului, precum și investiții legate de extracția gazelor.
  • Solicită ajutor de minimis a cărui valoare se încadrează în limitele programului de finanțare nerambursabilă.
  • Se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI), respectiv să devină o întreprindere:
      • în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet în scopuri de afaceri (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizează computerul);
      • care utilizează un pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale;
      • care deține viteză maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă de cel puțin 30 Mb/s;
      • în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web (raportat la perioada de depunere a proiectului) utilizează IoT;
      • utilizează cel puțin o rețea socială (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);
      • utilizează CRM;
      • cumpără servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile - de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii - care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));
      • utilizează tehnologia de AI;
      • cumpără servicii de cloud computing utilizate pe internet;
      • realizează vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI1 prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
      • utilizează două sau mai multe rețele sociale.
    1.  

Cheltuieli neeligibile

NU sunt eligibile societățile pentru care se constată că au desfășurat în ultimul an fiscal activități autorizate (așa cum rezultă din situațiile financiare aferente anului 2022) în cel puțin unul dintre următoarele domenii:

  • 5829 - Activități de editare a altor produse software;
  • 6201 - Activități de realizare a software-ului la comanda (software orientat client);
  • 6202 - Activități de consultanță în tehnologia informației;
  • 6203 - Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
  • 6209 - Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
  • 6311 - Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe;
  • 6312 - Activități ale portalurilor web;
  • 6399 - Alte activități de servicii informaționale n.c.a.

Societatile care au autorizate coduri CAEN de IT excluse (cele enumerate mai sus) vor putea lua finanțare pentru domeniile de activitate eligibile, cu o condiție: să-și asume printr-o declarație că vor prezenta un raport/ adresă întocmită de un expert contabil – membru CECAR sau auditor financiar CAFR, care va certifica că firma nu a avut încasări din activitățile specifice codurilor CAEN de IT enumerate mai sus, conform situațiilor financiare aferente anului 2022, în etapa de contractare a proiectului.

Cheltuieli eligibile

Prin intermediul acestui program se pot bugeta următoarele categorii de cheltuieli:

  1. cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
  2. cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
  3. cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
  4. cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
  5. cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
  6. cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
  7. cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
  8. cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
  9. cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
  10. cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect.
  11. cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). În cadrul acestei categorii de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, cursuri care să aibă rolul de a-i ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi. Cursurile de competențe digitale trebuie să fie acreditate Autoritatea Națională pentru Calificări sau /și cu recunoaștere națională/ internațională etc.
  12. TVA-ul nedeductibil.

Află noutățile despre Acordarea Finanțărilor Nerambursabile

VIEW ALL -
TOP Sari la conținut